وبلاگ سامی یوسف

samiyusuffan.blogfa.comسیامک ... (سامی یوسف )در ۳۱ تیر ماه ۱۳۵۹(۱۹ جولای ۱۹۸۰) در تهران ودر خانواده ای اصالتا تبریزی به دنیا امد.گرچه پدر بزرگ سامی یوسف از اهالی باکو.بوده وبه ایران مهاجرت کردند...سیامک سه ساله بود که همراه خانواده ازایران مهاجرت کرد و در انگلستان ودر منطقه sout hall لندن  اقامت کرد..پدر سامی....آهنگساز وشاعر ایرانی مقیم لندن که آهنگ ها وترانه های بسیاری  را برای خوانندگان ایرانی سروده وتنظیم کرده است . نکته ای قابل ذکر هست پدر سامی یوسف اشعار زیادی درباره ایران و حتی برای تیم ملی ایران سروده است.برادر سامی یوسف که نام هنری ......انتخاب کرده است به همراه پدر به اهنگسازی وتنظیم اهنگ ها مشغول می باشد لازم به ذکر است که در تنظیم البوم امت من به سامی یوسف کمک کرده است . سامی یوسف دوران کودکی در سنین ۷ -۸ سالگی روش کار کردن با ابزار موسیقی و موسیقی کلاسیک ایرانی و خاورمیانه و موسیقی صوفیان (دراویش) را درمحضر پدر آموخت وبرای تکمیل دانش موسیقی خود وارد کالج سلطنتی موسیقی لندن شد و در رشته موسیقی غرب وهند تحصیل کرد وپایان نامه اش را درباره موسیقی مقامی ارائه کرد .او در نوجوانی به تلاوت قرآن به خصوص تلاوت عبد الباسط علاقه شدید داشته است .

 

سامی یوسف در اوریل ۲۰۰۵ با دختر دانشجوی آلمانی به نام مریم(مارگارت)ازدواج کرد .همسر او ۵ سال پیش مسلمان شد.سامی یوسف به زبانهای انگلیسی وفارسی تسلط کامل دارد و زبان آذری میداند وبر اساس گفته خو دش  زبان آذریش کامل وروان نیست ..سامی یوسف برای تکمیل زبان عربی وگذراندن دوره مطالعات اسلامی در دانشگاه الازهر یک سالیست که ساکن مصر شده است ... سامی یوسف در ۱۶ سالگی دچار یک تحول روحی شد ...انطور که در مصاحبه های مختلف ...تاکید دارد ...در ان زمان می خواست برای اسلام کاری بکند ...به طوری که از موسیقی بیزار شده بود ...ومی خواست در دانشگاه حقوق بخواند...بارا کرایخی ..نزدیکترین دوست سامی یوسف ..از هدف سامی یوسف اگاه شد و او را در ارایه پیام مثبتش که دعوت به راه پیامبر وعشق به رسول الله ..کمک کرد...سامی یوسف که مسلمانی صوفی مشرب ( عرفانگرایی)...پروژه المعلم را در سال ۲۰۰۳ اغاز کرد که مورد استقبال مسلمانان قرار گرفت...سامی و دوستانش برای رسیدن اهدافشان..Awakening (بیداری)را تاسیس کردند...که محصولات فرهنگی برای مسلمانان اروپایی و... تولید می کنند...

 ...منابع

۱:سایت سامی یوسف

۲:سامی یوسف با مجله مسلمانان انگلیس

۳:بروشور البوم امت من

۴:مصاحبه سامی یوسف در باکو

۵:مصاحبه سامی با Egypt Today۶:

۶:سامی یوسف ...مصاحبه با روزنامه مصری..

+ نوشته شده در  پنجشنبه 25 آبان1385ساعت   توسط   | 

منبع:گاه نوشته هاي حسام ايپكچي

باور کن؛ نمی شود دل همه را با حرف خوشنود کرد. سامي يوسف میدانم «تنها دل من دل نیست» اما این بدان معنی نیست که باید به شیوه ای گفت که همه راضی باشند و همه بپسندند. نمیدانم گوش تو به انچه من هجو خوانی میدانم خو کرده یا نه، اگر کرده است آوای که تو را راضی کند برایم محترم است اما فقط میخواستم بگویم من هم مانند همه آن میلیونها انسانی که آلبوم او را خریده اند، سامی را دوست دارم. مهم نیست اگر در بسیاری از جوامع عرب و در لیست خوانندگان محبوب بعد از «نانسی» قرار گرفته است! اشکالی ندارد اگر به اندازه «حیفا» چشمان شیوخ را خیره خود نمی کند. مهم این است که آوای او متعالی است. آوای متعالی به هر موسیقی می گویند که هدفش «انا…انا…» نباشد. یعنی خواننده برای مطرح کردن خود نخواند. هرچند لازم است در آخر هم یادآور شوم که قصد بت سرشتی نداریم. بعید نیست فردا سامی هم حنجره اش را در «لمپن خوانی» هدر دهد اما آنچه تا امروز دیده ایم آنقدر هست که آرزوم کنیم کاش معرفت واگیر دار باشد و خوانندگان امروز ایران نیز از ایشان مبتلا شوند. من آنچه در «آوای لمپنیسم» شرح داده ام به ستوه آمده ام. 

+ نوشته شده در  دوشنبه 22 آبان1385ساعت   توسط   | 

بسم الله الرحمن الرحیم

منبع: وبلاگ شخصی سید هانی

سامی یوسفصدای زیبای سامی یوسف، انسان را به دنیای دیگری می برد .... دنیایی که لااقل اینبار برچسب مذهبی بودن بر آن خورده است، چرا که سامی یوسف آهنگسازی است که خدا را می شناسد و با اسلام عجین است!
دقیقاً همین نقطه است که ما موسیقی را گوش کردنی فرض می کنیم و جان و دل به آن می سپاریم و غرق آن می شویم ...
و به راستی کسی که غرق در موسیقی سامی یوسف است با کسی که غرق در موسیقی های نوع متال و راک است چه تفاوتی دارد ؟
یک نفر از آن موسیقی لذت می برد و یکی از این! با این تفاوت که کسی که خویش را بهره مند از موسیقی سامی یوسف می داند؛ بر مذهبی بودن خویش اصرار می ورزد و خود را ناخودآگاه جزو مذهبی ها می داند ولی کسی که آن طرف راک گوش می دهد هرگز چنین فکری نمی کند ...
این لبه پرتگاهی است که به نام مذهب، خطر آن بسیار زیاد است؛ و علمای دین به انحاء مختلف بر آن یادآوری می کردند که مبادا نوعی نگرش خاص راجع به مطلبی از هر نوعی، این احساس را در انسان تقویت کند که « من مذهبی هستم » و این خطر بزرگی است...


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه 21 آبان1385ساعت   توسط   | 

  ترانه مذهبی یا مصطفی که از البوم المعلم سامی یوسف می باشد ترانه زیبا وبا ریتمی اهنگین در وصف رسول خدا می باشد ...شما می توانید برای دیدن کلیپ بر روی عکس کلیک کنید و برای دیدن ترجمه ترانه و دانلود اهنگ بر روی ادامه مطلب کلیک کنید

                    

 

Mustafa, Mustafa, Mustafa.
Ya Mustafa ya Mustafa ya Mustafa

مصطفی .مصطفی.مصطفی

یا مصطفی یا مصطفی یا مصطفی

Allahumma salli 'alal Mustafa

اللهم صلی علی المصطفی

پروردگارا بر برگزیده ات درود فرست

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه 16 آبان1385ساعت   توسط   | 

با مراجعه به موضوعات زير مي توانيد درباره ترانه هاو مقالات وسامي يوسف

.......مطالب گوناگون وبلاگ اطلاع كسب كنيد

  • متن ترانه هاي سامي يوسف
  • مقالات در باره سامي يوسف
  • اعتراض رایدلی وپاسخ سامی یوسف
  • گروه اوتلندیش
  • مصاحبه ها و پیام های سامی
  • + نوشته شده در  چهارشنبه 10 آبان1385ساعت   توسط   | 

            If I worship U in fear of hell, burn me in it

              اگر تو را براي ترس از جهنم پرستيدم، مرا در آن بسوزان

               And if I worship U in hope of paradise, exclude me from it

           اگر تو را به اميد بهشت پرستيدم، مرا از آن محروم کن

       But if I worship U for Your own being

         ولي اگر تو را براي وجود خودت پرستيدم

           Don't withhold from me Your everlasting beauty

         زيبايي ابديت را از من دريغ نکن

    ماورای کلمات

    ترانه ماورای کلمات حدیث نفس انسان است هنگامی که زندگی خود را مرور می کند و در تمام لحظاتش خدا را حس می کند

    حدیث بندگی و دلداگی ....

    می توان گفت بهترین موهبت خدا به انسان زندگیست

    ترانه ماورای کلمت را دوست عزیزم خانم زهرا.:. ترجمه کرده است .

    می توانید برای اشنایی بیشتر به کلوب اوتلندیش مراجعه کنید  

    With my right foot first

    اول با پاي راستم

    I stepped into the holy mosque

    در مسجد الحرام قدم گذاشتم

    Upon the cold white marble

    بر فراز سنگ مرمرين سفيد

    Where day and night people sat worshippin', praying

    جايي که مردم روز و شب مي نشستند ، نماز مي خواندندو عبادت مي کردند

    Right and left the mosque being cleaned

    چپ و راست مسجد تميز شده بود

    Shinin' not a particle of dust

    بدون حتي ذره از غبار، مي درخشيد

    The carvings of marble, the plates of gold

    حکاکي هاي مرمرين، لوحه هاي طلا

    The symmetry of the whole mosque

    قرينه سازي هاي تمام مسجد

    Yeah the largest of it all

    بله و بزرگتر از همه اينها

    The came the grandest of the whole

    عظيم تر از همه

    The big beautiful house of Allah

    خانه زيبا و بزرگ الله

    خانه زيبا و بزرگ الله

    Covered with black cloth and gold leaf writin'

    پوشيده با پرده اي مشکي و ورقه هايي که روي آن با طلا نوشته شده

    My life flashed passed me, the good and the bad

    ناگهان تمام زندگي ام در يک لحظه از جلو چشمانم گذشت، کرده هاي خوب و بدم

    Such a feeling my brother, never ever felt I had

    چه احساس عجيبي برادرم، تا به حال هرگز چنين حسي نداشته ام

    A special bondage to the almighty

    احساس مخصوص بنده خداوند بودن


    ادامه مطلب
    + نوشته شده در  چهارشنبه 10 آبان1385ساعت   توسط   | 

    درباره موسيقي حرام يا حلال بودن ان ..اعتدال . تندروي ..جشن وشادي از ديد پيامبر نظر دهيد

    دوستان همانطور مي دانيد خانم رايدلي در مقاله اي به سامي درباره كنسرت و جشن خيريه كه در كنسرت خيريه كه در لندن داشته اعتراض كرده و رفتارهاي تماشاچيان را در جشن نكوهش كرده و سامي يوسف نيز پاسخ ايشان را داده است ....ابتدا بياييد قسمتي از دو نامه را بخوانيم :

    رايدليرايدلي:بسیاری از روحانیون برجسته در طول تاریخ اسلام موسیقی را حرام دانسته اند وتا جایی که من بیاد دارم هیچکدام از صحابه ان را جایز نمی دانستند  یا مشغول به ان نبوده اند ....اگر چه خواهرانم برای اهنگ های سامی رقصیدند ورفتارهای کاذب وحرام را ابراز کردند...من  واقعا کسی از امت اسلام را نمی شناسم در زمانی که اینهمه رنج و درد و بیرحمی وجود دارد...به این محافل برونند تا برقصند وهلهله کنند....متن كامل اعتراض رادلي را در  اعتراض رایدلی به سامی یوسف بخوانيد

     

    سامي يوسف:مثل همه هنرمندان مسلمان من به طور منظم جویای آرا و نظرات علمای بزرگ درباره هنر موسیقی آواز و فرهنگ می باشم.همانطور که میدانید موضوع موسیقی یکی از بحث انگیز ترین موضوعات علم تفسیر می باشد. من به ارای ان دسته از علمای بزرگ چه در قدیم و  چه معاصر ما که موسیقی را حرام میدانستند احترام می گذارم  ..بهر حال من پیرو آرا و نظرات علمای بزرگ معاصر وقدیم که اجازه استفاده از وسایل موسیقی و آواز را داده اند...هستم.......درست است که دنیای اسلام در غم و رنج می باشد آیا مستلزم انست که ما در سوگواری و سیاهپوشی ابدی باشیم ؟ sami yusufپیامبر اسلام(ص) علی رغم اینکه رنجور و دلگیر از ظلم وستم کافران بود ..همیشه زمانهایی را برای جشن وشادی مانند ازدواج ..تولد ..عید .غیره پیدا می کرد .همانطور که حسن ابن ثابت صحابی پیامبر نقل می کند :پیامبر (ص)زمانه یی را برای  استماع و لذت بردن از شعر و حتی سرودن اشعار شخصی  اختصاص می داد.( توجه رسول خدا به عواطف واحسا سات انسانی).....میانه روی واعتدال کلیدی برای نجات در زمان های خطر  می باشد.افراط گرایی و تند روها در اسلام  و جوامع مدنی جایی ندارند . و این سنت (گفته )مشهور پیامبر است که: "تندروها هلاک می شوند". افراط گرایی فقط مشکل اسلام نیست .هر مذهب ..روش و ایدوئولوژی دارای افراطی هاییست که می خواهند ان دین و ایدئولوژی را با نگاه خود تفسیر نادرست کنند.پس هیچ تفاوتی بین  تروریست ها و تندروها و انهیی که بذر نفرت به نام اسلام در دلها می کارند وجود ندارد. متن كامل پاسخ سامي يوسف را درمتن کامل پاسخ سامی یوسف به نامه اعتراض امیز رایدلی بخوانيد  

    دوستان زيادي نظر دادند كه اغلب از ديد گاه اعتدال به اين موضوع نگاه كردند و لي دو تن از دوستان نظر ديگري داشتند

      ملیکا:  دوشنبه 17 مهر1385 ساعت: 23:51

    سلام و خسته نباشید آقای مهدی عزیز کی میگه حضرت نبی اکرم مردم را به استفاده از آهنگهای شاد در مراسم ازدواج ترقیب میکردند ؟ لطفا منبعش رو ذکر کنید . البته اینم بگم که من از مسلمانهای تند رو نیستم و خودم از طرفداران سامی یوسف هستم

    نامعلوم:  سه شنبه 18 مهر1385 ساعت: 0:16

    ظاهرا کسانی که تازه مسلمان میشوند از خیلی ماها مسلمانترند . و چیزهائی را میبینند که برای ما عادی شده دردهائی را احساس میکنند که برای ما از فرط کهنگی بی حسی آورده .و اگر کسی حقیقتی را بگوید ما او را معادل طالبان می انگاریم همانطوری که غربی ها اورا معادل طالبان میانگارند . وقتی موسیقی حرام است . حرام است چه ما خوشمان بیاید چه نیاید . چه سامی یوسف بخواند چه کس دیگری چه قران را با آهنگهای تند بخوانند و برقصند چه شعرهای عاشقانه بخوانند و برقصند .

    مهدی:  يکشنبه 2 مهر1385 ساعت: 11:54سامي يوسف در لندن

    یادمون نره که خانم رایدلی توسط گروه تروریستی طالبان به دین اسلام وارد شده و ممکن هستش که خیلی افراطی در باره حرکات دختران مسلمان نظر داده باشه .در ضمن در اسلام موسیقی حرام نیست بلکه فحشا حرام است مثلا نبی اکرم مردم را به استفاده از آهنگهای شاد در مراسم ازدواج ترقیب میکردن یا نمونه دیگرش صوت قرآن یا صدای اذان .پس نمیشه زیاد روی حرفهای این مسلمان تندرو حساب باز کردراستی این رو هم اضافه کنم که اگه میخوهید بدونید که چه قدر باید به این ابراز نظر توجه کرد این مسئله رو من نظر قرار بدید که از نظر طالبان دیدن تلوزیون هم حرام است.اما حضرت امام که الگوی مردم ایران بود اینچنین نظری رو نداشتن

    ابتدا مي توانيد دوستان عزيز برگي از تاريخ درباره ازدواج امام علي (ع) و دختر پاك رسول خدا حضرت رسول (ع) را بخوانيد ودرباره اين موضوعهاي :اعتدال ..تندروي ..شادي ..جشن..موسيقي....نظر دهيد

     


    ادامه مطلب
    + نوشته شده در  شنبه 6 آبان1385ساعت   توسط   |